LinkedinTwitterFacebookInstagram

Uw online communicatie op orde

Wilt u uw contentmarketing-activiteiten liever uitbesteden?

Bij contentmarketing gaat het om het maken en verspreiden van content die interessant is voor uw doelgroep. Als freelance contentmanager ondersteun ik bedrijven bij het maken en verspreiden van relevante content. Hier gaat een gedegen onderzoek aan vooraf.

 

Contentstrategie

Een contentstrategie is een plan waarin staat hoe u content kunt inzetten om uw doelgroep te bereiken en aan u te binden. Voordat u een strategie kunt bedenken, moet u eerst weten:
– wie uw doelgroep is;
– welke content uw doelgroep interessant vindt;
– waar uw doelgroep zich bevindt;
– wie uw concurrenten zijn.
Pas als de antwoorden op deze vragen helder zijn, kunt u uw doelgroep relevante content voorschotelen via de juiste kanalen.

 

Contentcreatie en tekstschrijven

Bij contentcreatie gaat het om het maken van allerlei soorten content. Als freelance contentmanager help ik graag bij het schrijven van teksten, zoals blogs, boekrecensies, interviews, wervende teksten en nieuws- en persberichten. Met goede content zorg ik dat uw teksten beter gevonden worden in zoekmachines (seo). Daarnaast bewerk en optimaliseer ik beeldmateriaal. Ook ben ik inzetbaar voor het maken van podcasts.

 

Nieuwsbrieven

De email is nog altijd een perfect kanaal om uw doelgroep te bereiken. Ik bied ondersteuning bij het maken en verzenden van nieuwsbrieven. Ook het analyseren van de mailingen en het onderhouden van de database reken ik tot mijn takenpakket.

 

Social media

Of je social media nu inzet om meer klanten te bereiken, interactie aan te gaan of om meer bekendheid te krijgen, het kost veel tijd. U kunt het beheer van uw social media kanalen aan mij uit besteden. Aan de hand van een gedegen social media plan zorg ik ervoor dat uw met de juiste content de juiste doelgroep bereikt. Wilt u inzetten op Facebook Advertising? Ook daarbij kan ik u van dienst zijn.

 

Analyse

Website-analyse is essentieel omdat je daarmee het gedrag van bezoekers kunt monitoren. Wat doen bezoekers op uw website? Welka pagina’s bezoeken ze? Wanneer bezoeken ze uw website? Via welke kanalen komen ze binnen? Met dit inzicht kun je de website verbeteren en de content nog beter toespitsen op de behoefte van de doelgroep. Als contentspecialist help ik u graag met het maken van rapportages en het analyseren van de statistieken. Ik heb ervaring met Google Analytics en Google Search Console.